haha.. first week ble masuk praktikal ...

aku praktikal kat politeknik s.alam .

dekat jabatan matematik, sains dan komputer...

aku dtmpatkan di unit teknology maklumat.

hahaha... mencuakkan cz kat dlm ofis tuh sume yg expert n experience pasal program n komputer.. kirenye sume komputer dlm politeknik ini unit ni la yang jage n arrange.

waaaahhhh... menakutkan..

aku ta de la kne wat keje y byk pon .. setakat wat access, excel n yg biase2 jek..skali ngn kau kat sini ade 2 org student praktikal dr uitm .. dorg ni amik cos sains komputer kat uitm segamat nun jauh dsana.. hahahah.. sorg laki sorg pompuan.. izham ngn ummi.. baik jek .. dorg ni couple n actually.

sbnarnye aku suppose untuk buat system helpdesk. iaitu system yang digunakan untuk aduan peralatan unit ict .. then dsbbkan system tuh dibuat menggunakan programing languange jnis php yg aku tak blaja lagik. so aku dkecualikan..

tgok dorg wat mende tuh jeles jugak..

ye la.. aku pon nak wat gak..

besh kot wat nye.. tp aku cube gak untuk explore sendiri.. ssh la.. kene ade basic mysql.. untuk paham konsep bahasa tuh..

then actually php ni aku akan blaja time aku sem 6 nnt .. dlm module web programming..

huh..


mcm ssh tp best plak kan.. ye la nak design web site skali wat system kan...mestilah best...

tape.. aku blaja la sikit2 wat mende ni.. nnt naik sem 6 kan dh sng nak explore pe yg lect ajar kan?? hahah... korg y lain jgn jeles taw..