pedih nak cerita....
ase nak marah pn ade...
semoga dia ta dekat dgn diri kuh dn org yg terdekat dengan aku...
kes buang bayi....

Ya Allah sesatkah mereka tak mngenal belas kasih pada anak kecil yang baru hendak buka mata melihat dunia...
sesungguhnya hati kecil mereka meraung " oh Ibu jangan bunuh aku"
wahai kaum ku.... kenape kjam sangat hati kamu... sedangkan Allah kurniakan kamu hati yang lembut ...
nafsu serakah buat kau lupe dia adalah anak yang kau lahirkan ats cinta kau pada insan yg bernama lelaki....
Wanita.... jangan kau tunduk pada rayuan gombal sang lelaki.... melainkan dia adalah suami mu...
ouhhh Wanita... buka la mata kau... mereka cume mahukan tubuh kau buat melepaskan nafsu...
seorng lelaki yg benar2 ikhlas tidak akan menyentuh insan yg benar2 dia cinta... buka la mata wahai kaum ku.......
seorg lelaki hanya akan mencari gadis yg suci buat isteri... jangan kau hancurkan hati dan perasaan kau kerana LELAKI.....
kasihankan lah anak kecil itu.....
sesugguhnya kau akan merasa tenang mendengar tawa , senyuman dan keletah nye tatkala hati mu dirundum duka...
Anak adalah anugerah Allah wahai kaum ku....
sedikit coretan dari sumber2:

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMU. agar bertambah kekuatanku utuk mencintaimu Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkan aku meyentu hati seseorg yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu

itu lah bait2 yang aku bace dari seorang insan...
betape indahnya jika Kita ouh wanita menilai cinta seperti ni...
pandai2 la anda fikir...
ade satu ayat dari petikan filem Syurga Cinta

Cinta ada 3 jenis

Cinta dari syaitan....
kamu buat maksiat kemudian kamu kahwin

Cinta dari iblis
kamu bomohkan kemudian kamu kahwin

Cinta dari Syurga yakni dari Allah....
kamu bercinta mengikut landasan dan kahwin dengan berlandaskan cinta kamu padNya....

jadi pikirlah mana terbaik untuk kamu semua....